Kysy Kirjasto-Kamu tekoälybotilta kirjastosta

Kirjasto-Kamu on kirjaston uusi tekoälybotti, Helpdeskin Mikro-Mikon serkku. Voit kysyä siltä kirjastoon liittyvistä asioista vaikka keskellä yötä.

Kamun vastaukset tuntuvat ihmismäisen, älyllisen ajattelutyön lopputuloksilta. Botti "ymmärtää" kysymyksesi, ja tiedon osia toisiinsa yhdistellen laatii täsmällisen vastauksen juuri siihen. Siksi Kirjasto-Kamu päihittää osaamisellaan monet muut chatbotit. Siitä voi olla todellista apua sinulle.

Keskustele kuin ihmisen kanssa

Kamu ei ainoastaan vastaa kysymykseesi, vaan voit myös jatkaa hänen kanssaan keskustelua. Jos tarvitset tarkennusta johonkin tiettyyn yksityiskohtaan Kamun antamasta vastauksesta, pyydä häneltä sitä. Jos haluat tarkentaa kysymystäsi tai antaa lisätietoa Kamulle, tee se. Voit keskustella Kamun kanssa aivan kuin ihmisen kanssa.

Puhuuko Kamu totta?

Kirjasto-Kamu on kokeiluvaiheessa, joten kaikki sen antamat vastaukset eivät välttämättä pidä paikkansa. Se kuitenkin lisää vastausten loppuun lähteet, joista voit tarkistaa asian.

Henkilötietojen käsittely ja tietosuoja

Chatbot Kamu on suunniteltu vastaamaan kysymyksiisi yleisellä tasolla, ei henkilökohtaisilla tiedoillasi. Sitä ei ole tarkoitettu sinun eikä muiden henkilöiden henkilötiedon käsittelyyn. Älä syötä omiasi äläkä muiden henkilötietoja chatbotille. Se olisi vastoin EU:n yleisessä tietosuoja-asetuksessa kuvattua henkilötietojen käsittelyn minimointiperiaatetta. Kirjasto-Kamu toimii Microsoftin pilvipalvelussa, ja siihen sovelltaan Metropolian pilvipalveluiden käyttöehtoja.

Tutustu Kamuun ja kysy kirjastosta